Monotone, mon automne?
Their names are Rose, Jacqueline and Nadine. They are a manicurist, a writer and a concert organiser. Their combined ages are 240. But still they all work. Slippers, crosswords, herbal teas before bed, Sunday walks, sleepy afternoons and monotonous winters: they’re things of the past. Rose, Jacqueline and Nadine have a completely different programme. Life goes on as if they still were twenty. Or almost! An ageing Europe still perceives old people as a burden. This film tries to offer a new perspective on the pensioner’s world.