Mind & Life – Early Dialogues
Ethics – Identity – Experience. The early dialogues between neuroscientist and philosopher Francisco Varela and H.H. the Dalai Lama set the standard for the high level of today’s “Mind & Life” dialogues. Topics were discussed that even today are controversial, including “healing emotions”, “altruism, ethics and compassion”. Together with a selection of the most important excerpts still relevant today, a highly topical film has resulted from this historical video material.