Mes amis espagnols
The Spanish friends of filmmaker Adrien Bordone were born in Switzerland and were forced by their parents to ‘return’ to Galicia after finishing school. Twenty years later, the filmmaker and his friends explore the reasons for this remigration. Through their stories, a tender portrait of these men emerges, characterised by affection and friendship. A reflection on exile and the gap between the generations, but also an attempt to heal the wounds of childhood.