Marcel Schaffner – Dialog mit der Stille
A film that reflects the creative process in its form. In fragmentary sequences, the film accompanies Swiss painter Marcel Schaffner while he works at new paintings, listening to his thoughts and reasons, allowing the viewer to experience his interest in the visual.
Painting and being – shooting in his atelier, on his yearly trips to Spain, while drawing in his house in Horta, shopping for colors and in his apartments in Zurich.