Mamele, Mamele, deck mich zu
Grandpa Paul talks to nobody but his grandson, the director, about his childhood – and fleeing from Silesia, in today's Poland. He wishes to have a key from home, any key as long as it’s old. Arriving at his grandfather's town of birth, the grandson encounters rooms that only seem to resist opening.