Malgré-nous
Mathieu and his deaf mother live together when Victor, Mathieu's brother, visits them. Victor was forced to join the ranks of the German army under the Nazi regime prior to his visit. During his visit the radio announces the invasion of the Alsace and Moselle by the Germans.