Loin du bal
In Switzerland, where women’s status is clearly privileged, it may seem illegitimate to express discomfort and discontent. Caught in a vice between what they think they owe to the communitiy, demanding familiy patterns and a still invasive male dominance, women in their thirties frequently have the feeling not to be able to hold on to their lives anymore. They thought they had the cards in hand, but realise they are already out of the game. How then forge one’s path without making concessions?