Liens de sang
The film invites us to follow the lives of four Geneva families living in a building called “Les Schtroumpfs” (The Smurfs), with unusual architecture. Over a period of three years, the director sensitively filmed the moments which, behind the uncertainties of the transmission, reveal the rich and complex relationships of different members of a family. So the family appears with all its strength: a laboratory where otherness develops thanks to the conflicts and to the slow workings of love. Without interviews or commentary, the viewer discovers the protagonists through scenes taken from real life as if following a work of fiction. Personalities and family destinies are unveiled alternately, via successive touches until they form a fabric that links the major stages of life from birth to death.