Le voyage de Bashô
A fictionalized documentary about the great Japanese poet Bashô (1644-1694), the spiritual father of Haiku poetry. A monk plays the role of Bashô and walks through the Japanese countryside, following the tracks of the poet’s travel diaries. On the way he writes many of his famous haiku poems. A film about poetry, meditation, zen buddhism and a view of untouched, virgin nature, seen and to understand as a lost paradise.