Le ultime cose
Turin, in a pawnshop. A bittersweet multitude pawns their possessions, awaiting repurchase or the final auction. Among the thousands of faces constituting the human inventory of our time, three stories are intertwined on the thin line of moral debt. Sandra, a young transsexual, has just returned to the city in an attempt to escape the past and a failed love. Stefano, newly hired, is confronted with the tough reality of working life and is witness to the miserable schemes behind the scenes at the shop. Michele, retired, finds himself embroiled in the pawn traffic in order to repay a debt. A choral recounting of life in a world of great inequity.