Le périmètre de Kamsé
On the edge of the Sahara, in Burkina Faso, the village of Kamsé is being destroyed by the effects of creeping desertification. To ensure the village’s survival, the villagers decided to embark on the planning of a perimeter. Armed with shovels and pickaxes, they will build dikes, plant hedges and trees to protect the soil from wind, gully erosion and herds of animals that grass on what little pasture manages to grow.