Joggeli has been given clear instructions to perform an easy task by his master. He is supposed to shake pears from a tree, but he prefers to lazily lie under the tree instead! In an unsuccessful effort to shake Joggeli out of his lethargic state, his master sends out a dog, a stick, fire, water, a calf and a butcher. Even when his master takes action, he fails miserably. In the end, the master becomes a victim of a mutiny. This short animation is named after the book, by Lisa Wenger, which celebrated its 100th anniversary in 2008 and is the most famous chain reactions.