Io Madre Terra
In a world without animals and plants, Nino, a 13-year-old boy, struggles with himself to avoid taking responsibility for the fact that he is the grandson of the man who caused the extinction of nature. His classmates mock him and draw his attention to his family ancestry. Nino doesn't want to hear about it until the day he meets Mother Earth herself. She offers him the fantastic opportunity to meet his grandfather. So Nino begins a journey into the past to discover plants, animals and, above all, the identity of his grandfather. In the end, Nino has to make a decision: continue fighting or...? A journey of initiation and self-discovery between realism and fairy tale.