Illégitime
While going through the family archives collected by her 95-year-old mother Léa, Anne decides to adapt for the screen the story of four generations haunted by a secret. One of her forebears, an ambitious domestic servant and single mother, married an aged member of the high society in Sion. She never revealed his father’s identity to her son, who was considered a “commoner” as an adolescent. The film recounts this astonishing saga of descendence with acerbic audacity.