Hierig-Heutig
A dance film portraying a contemporary interpretation of a traditional folk dance. Two young lovers dance a pantomimic version of “Scenes of a marriage” to the vibrating, avant-garde pop music by Boris Blank (Yello), wearing traditional costumes from Appenzell. Using experimental montage with multiple images, the various scenes span their relationship: from their initial acquaintance to bantering, quarrelling and making up with a kiss. They appear as a silhouette dancing on a red stage and are then seen in front of a black background or urban walls filled with graffiti. The folkloric setting is omitted, and the couple thus becomes symbolic figures: in essence, a man and woman in a round dance of love.