He Was A Giant With Brown Eyes
After their parents’ divorce, Sabina had to move to Switzerland with her mother, while Narmina stayed with her father in Baku. Five years later Sabina returns to Azerbaijan at the age of 17 to live with her father. But he intends to remarry and has not yet told his daughters. At the same time, Narmina is preparing her farewell to her boyfriend Kerim, who has enlisted for one year of military service. Scene after scene the film sketches the portrait of an Azerbaijani family living between the Western world and Muslim and Russian traditions.