Ghost Fair Trade
On the site of the International Centre for Foreign Trade of Senegal (CICES), the Dakar International Fair has been held annually since 1974. The film introduces us to a masterpiece of modernist architecture through this flagship event and all the other commercial, cultural and political activities that punctuate the life of the site and contrast with the calm of daily life. A narrative emerges, with invisible presences that evoke the complex history of the place, where animism, modernism, independence and post-colonial heritage are intertwined.