Geysir und Goliath
An attempt to evoke the life and work of the sculptor, Karl Geiser (1898-1957), with excerpts from his sculptural, graphic and photographic work as well as from his letters and diaries: Geiser par lui-même. The film refrains from questioning the few witnesses still alive (talking heads). But the film also dispenses with psychological and art-historical interpretations and comments. Along with Geiser himself, people who were close to him also have their say in comments that have been passed down orally or in written form.