Faces Of India
The music and images progress with each other, expanding from calmness to an increasingly fast-paced, confused state. The film was originally made for a music performance, where Isaac Makdhoomi (recorder) and Sean Wassermann (tabla) improvised live to the film. The music was recorded during that concert.