Elisabeth Kübler-Ross is arguably the world's most reknowned expert on the process of dying. With Kübler Ross' full collaboration, Haupt's film looks back on her life and career, from her earliest days as a triplet in 1920s Zurich, to her fame as an international lecturer and writer based in the US. Now in her twilight years, Kübler-Ross is bedbound in Arizona, and awaiting death herself. A truly fascinating film that enables us to re-evaluate our own emotions regarding life's greatest certainty, death. With the addition of archive film and interviews with Kübler-Ross' sisters and close colleagues, Haupt builds up a rich picture of a remarkable woman who has done so much to make death less of a taboo.