Elisabeth Kopp – Eine Winterreise
A multi-faceted portrait of Elizabeth Kopp, more than 20 years after her election as the first female member of the Swiss Federal Council and over 16 years after her sudden fall from power, director Andres Brütsch makes a cinematic journey to the most important stages in Elisabeth Kopp’s private and political life. Brütsch seamlessly weaves opinion and recognition, silence and restlessness, easy and discomforting questions – all movingly accompanied by Schubert’s Winter Journey.