Die wundersame Verwandlung der Arbeiterklasse in Ausländer
For more than one hundred years, the Swiss Social Democratic Party and the trade unions shaped Swiss working-class culture. In the seventies, this culture completely collapsed. The working class of yesteryear are called foreigners. An essay by an immigrant child from a former working class stronghold.