Die roten Schuhe
On the day of her confirmation, when Ella is supposed to be received into society once and for all, the orphan girl is permitted to buy a new pair of black shoes. Rebelliously, she chooses a red pair and is propelled into a precipitous dance by them, one that seems to have no end.