For one summer five foreigners live as alpine herdsmen on two mountains in Haslital. They have three months ahead of them, full of challenges, hard work, mountain farmers and Swiss German dialect. There are misunderstandings, moments of joy, arguments, and tears of melancholy. Will the summer end harmoniously? A documentary about the clash of two different worlds.