Di visi di pietra memorie
The film develops a poetic reflection around the issues of water exploitation and rock mining in the Swiss Alps. By juxtaposing contemporary images to archives, and by proposing a storytelling mix of documentary and fictional elements, the work is an invitation to engage with the geological and human memories that shape and haunt current extractive environments.