Deux jours avec mon père
Michel, a 40-year-old engineer dashes from meeting to meeting. But when his father Robert, refusing to die in hospital runs away into the mountains, Michel is forced to run after him. That escape and pursuit trigger a tale of discovery and wonder between father and son, which unravels way up in the solitude of a lunar landscape of limestone, water and sky. Michel, suddenly released from the rat race, rediscovers in a dramatic slow-down the joy of seeing, listening, feeling, dreaming, of quite simply being. Of still being alive. He also learns to love – in extremis.