Derib, une vie dessinée
The author Derib begins the creation of his new comic book, “The Promise”, in which the ascent of the Dent Blanche, an emblematic mountain for his family, becomes the common thread. By following his work, we dive back into the life and career of this master of comic books, creator of Yakari and Buddy Longway. Testimonies, archives, and family exchanges weave an intimate portrait of the artist and his legacy, celebrating the transmission, passion, and power of drawing as a bridge between generations.