Der Reichtum der Askese
Strong, unadorned, deliberate and yet simple. These are the words that best describe the architecture of Max Dudler. What at first glance seems uncomplicated, on further examination reveals itself to be highly complex. This Swiss artist makes simple principles into a high form of art – the art of the ascetic. After Frankfurt and Mannheim, Berlin has now become the showcase of Dudler’s work. The thriving new metropolis growing out of the old Berlin is a perfect backdrop to this restful architecture, itself inspired by the many faces of such a city. A film about the fascinating process, how architecture is created.