Der Mann von schwarz und weiss: Adrian Frutiger
Adrian Frutiger is one of the most important type designers of our time. The Swiss, born in 1928, created more than thirty fonts, including the world-famous Méridien, Univers and Frutiger type families. Less well-known are his extraordingary freely conceived works. This film is a straightforward, sensitive portrait of the designer and his work which presents Adrian Frutiger's achievements and his relationship to nature in a new way. All the cinematography is done in High Definition, stills of the well-known Swiss cameraman Pio Corradi and the music composed by famous Swiss songwriter Hanery Amman add to the very personal portrait.