The robber Hotzenplotz robs the grandmother! Kasperl and Seppel want to catch him and get into the hands of the robber and the magician Zwackelmann, where they discover an enchanted fairy. Policeman Dimpfelmoser, clairvoyant Schlotterbeck and the dog Wasti cause further confusion. Will the friends manage to save themselves and the fairy?