C'était mon rêve
On 7 November 1936, Madrid is about to fall into General Franco’s hands. Suddenly, a Russian squadron appears above the city. Supported by the international brigades, they manage to rebuff the attack. This film, based on testimonies – some of them never before published – tells the secret story of Soviet pilots sent to fight in the Spanish civil war. It centres on the Swiss aviator Ernst Schacht, commander of a bombers’ squadron. On his return to Moscow, he is honoured by Stalin… and later executed on Stalin’s orders following the German attack on the USSR. A fate shared by several of his comrades-in-arms!