Buganda Royal Music Revival
In the last 50 years, the once thriving music of the Buganda kingdom was brought close to disappearance. Through the intimate portraits of remaining royal musicians, BUGANDA ROYAL MUSIC REVIVAL sets off on a journey in Uganda to uncover the sounds and stories embedded in this rich and diverse music. Exploring the balance between memory and oblivion, the film addresses the delicate question of the continuity of a century-old tradition. What should remain?