Bödälä – Dance The Rhythm
A fast-paced film about people whose feet are their primitive and powerful instrument of artistic expression. Beginning with “bödele” in Central Switzerland, this film journeys from tap dance and flamenco to Irish dance. The rhythmic stamping of the shoes is reminiscent of ethnic ritualistic folk dances. Evolving from the “dances of the folk” are show and competition dance. The film provides insight into passionate dancers and people who express joy, desire and sadness through rhythm with their feet.