Being Azem
Las Vegas, Bellagio: Azem Maksutaj faces the most important minutes of his life. Everything is at stake. If he wins he is the first Swiss athlete after Andy Hug who participates in the K-1 World GP Final in Tokyo, the largest martial arts tournament worldwide. This could be the crowning achievement of his 15-year-career or its sad ending. With images full of tragedy, tension and joy the film tells the story of a boy who comes from a small village in Kosovo and makes a meteoric rise in Switzerland to become one of the most successful Thai boxers of all time and the pride of a whole nation.