Arlette. Mut ist ein Muskel.
A journey from Africa to Berlin turns into an unexpected journey from childhood to adulthood. The film centres around Arlette, a 15-year-old girl from the Central African Republic who suffered severe injuries during the last war. In Berlin a surgery frees her from her year-long pain. But then war breaks out again in her homeland. What was planned to be a short stay in Berlin turns into a journey without a foreseeable end. Arlette is forced to grow up and take her own decisions about her future.