An African Election
It’s the year 2008. The world has its eyes on the presidential race in the USA. It is a historic moment. A black man is running for president in the United States. 9000 miles away, on the African continent, a little country called Ghana is preparing for its presidential elections. After 28 years of absence, Swiss born director makes his way to Accra, the capital of Ghana, the country he spent his childhood in. Memories of the past are awakend but more importantly he wants to witness first hand how this once hopeful third world country has progressed.