Accordion Tribe
Five highly individual musicians from different countries get together to form the “Accordion Tribe” and to achieve the seemingly impossible: return their long disregarded instrument to the worldwide recognition it once enjoyed as a powerhouse of emotions. The film follows the charismatic musicians as they journey through Europe, resplendent with rich musical heritage, searching for new beginnings, looking to the past and tradition, whilst embracing the contemporary. Accompanied by exciting aural landscapes of trancelike intensity, “Accordion Tribe” is a magnificent showcase for the transforming power of music.