Charlie Chaplin – Les années suisses
A delightful caper through Charlie Chaplin's family album, filmmaker Felice Zenoni zones in on Chaplin's years in Switzerland. Practically ousted from the US by the McCarthy regime, Chaplin and his young wife and children found refuge in Switzerland in the late 1950s. From international stars such as Petula Clark to Chaplin's staff in Switzerland, almost everyone has fond memories and an interesting story to tell about Chaplin's “Forgotten Years”. The film interweaves charming home movies and archive footage with anecdotes by those close to him, including Chaplin's eldest daughter actress Geraldine Chaplin, providing a unique glimpse of the star as a private family man. Above all, Chaplin emerges as a man who loved life and who touched the hearts of everyone he met.