The musician and composer Fortunat Frölich travels together with a Swiss choir to Morocco, in order to to perform an intercultural project, together with the Choeur du Maroc and their director Sanae El Amri. In the center stand two songs, each praising a river. Just as the lyrics in the songs reveal the cultural differences, it is also the face-to-face of the two choirs which makes clear, that Swiss and Moroccan conventions don't go along without attrition. With the help of music as a common language, Fortunat Frölich and Sanae El Amri work to overcome the gaps which separate them and their cultures.