Yschtoo zur Basler Fasnacht
Behind the scenes of the Carnival of Basle. In the course of one year, the camera accompanies several carnival societies during their preparations. Its lantern, mask and costume designers relate both their motivations and know-how. The balladeers, float societies and brass bands are also part of the film. In the end, the different artistic approaches and processes merge to create a multicoloured puzzle, the carnival.