Wo die wilden Bienen wohnen
The wool bees, sand bees and wood bees live solitary lives in self-made nesting sites where they prepare a breeding ground for their offspring. But a threat has spread to their habitat. Hundreds of thousands of bred honey bees are displacing the wild bees. The wild bees' habitat is disappearing. And with them the plants that have relied on their faithful pollinators for many millions of years.