Wie die Kunst auf den Hund und die Katze kam
They stand for wildness and domestication at the same time, symbolise eroticism, power or even loyalty and friendship. Even as supporting actors, cats and dogs play an important role in art and reveal a lot about the relationship between humans and nature. With a new perspective at the work of famous and forgotten artists, the film shows the historical transformation of the four-legged friends from farm animal to prestige object and today's domestic companion.