Walden
In the monastery forest of Admont a fir tree is felled and processed into wooden slates. The wood is piled into stacks and transported by train, boat and truck into the Brazilian rainforest. With powerful 360°-sequence shots, the film portrays slowly and relentlessly a paradoxical journey along the globalized trade routes to its mysterious final destination.