Vent'anni
An experimental documentary that investigates the link between memory and climate change through the transformation of the Bedea-Novaggio ski slope in Switzerland. Using archival news footage and other sources, the film contrasts the snowy landscape of 20 years ago with the current reality of a barren meadow and a motionless cable car. In the center, a young man in his 20s holds a mirror, a symbol of reflection on the past and the present. Eventually, the mirror shatters, leaving a fragment of his reflection as an echo of a now-lost memory.