Urs Fischer
Now based in New York, the 36-year-old Swiss artist Urs Fischer has achieved great international success. The film records the preparation for Fischer's first one-man show in the USA – the current pinnacle of his career – interweaving this with images of previous works and exhibitions in locations such as Venice, London, Sydney, Zurich and Shanghai. The viewer can experience the pressure under which an international artist works.