Unter einem Dach
A Swiss couple takes a family which fled from Syria with five children into their own home. The Swiss reality, which is characterized by wealth and peace, confronts people from a different culture, background, and religion. At the same time, the chaos of war in Syria hovers like a shadow over the apparent normality. The film shows how a distant conflict affects us and makes itself felt among us. It offers a glimpse of the destinies of these people. It shows how they are confronted with the problems of everyday life in a foreign culture and with the expectations and moral concepts of the Swiss hosts.