Un été brûlant
A mutual friend introduces Paul to Frédéric, who is a painter living together with Angèle, an actress who makes films in Italy. Paul wants to work as an actor and keeps his head above water with minor roles. But when he manages to land a small role in a war film, Angèle leaves Frédéric because of Roland, the film assistant working on the set with Paul. Frédéric wants a divorce from Angèle. Paul is awakened one night by a phone call: Frédéric had a fatal accident. In actual fact it was suicide: Frédéric killed himself because Angèle was taken from him.