Typisch Emil
The film brings Emil's unforgettable performances, his humour and his language, which have inspired generations and continue to do so, to the big screen. The film goes beyond a nostalgic look at the popular stage characters and delves into a world in which Emil fights against the shadows of his childhood and the pressures of fame to find his place as a celebrated comedian. And last but not least, it is the story of a great, romantic love.
A moving documentary film about 90 years of Emil Steinberger, in which the artist's unmistakable mischievousness shines through again and again. A film about courage, love and the tireless urge to constantly reinvent himself.