Tschugger – Staffel 1
The work of the Valais cantonal police is usually confined to the most unimportant of matters: runaway sheeps, and the presence at the village festival. Suddenly, an unbelievable murder attempt wakes the policemen from their deep sleep. Finally something is happening. But before the Tschugger (dialect for "policemen") can throw themselves into the case, the federal police officer Annette already takes over the case. The local police chief, Biffiger, is ostensibly cooperative, but his heart beats for his police station, and he knows from experience that not everything from Bern can be trusted.