Thomas Hirschhorn – Gramsci Monument
Thomas Hirschhorn was invited by the renowned Dia Art Foundation to construct the “Gramsci Monument” at Forest Houses, a social housing project in South Bronx, New York. The installation is an homage to the Italian political philosopher and communist Antonio Gramsci. Local residents assisted in setting up the art installation and running the site. As a result, the “Gramsci Monument” simultaneously became a neighbourhood meeting point as well as the mecca of the art world for one summer. The filmmaker accompanied this venture and explores the aspirations and reality of Hirschhorn’s artistic work.